zondag 19 april 2015

Moe naar school 2

Hannelore, de moeder van Marit, heeft een hele lijst aan kunnen leggen met de activiteiten die hebben plaatsgevonden, voordat Marit naar school gaat.





Deze lijst ziet er als volgt uit:


ü  Bij komen van de nacht

ü  Kleding uitzoeken

ü  Televisie kijken

ü  Spanning tussen mijn man en mij, door de hectiek

ü  Bij wijze van ontbijt een vruchtendrankje en koek

ü  Zelf gestrest achter het stuur

Volgende week heeft Hannelore een gesprek met de leerkracht van Marit, juf  Margot.

Tijdens dit gesprek zal de lijst van activiteiten doorgenomen worden, om te zien of er in de dagelijkse gang van zaken verandering gebracht kan worden.

Nu Hannelore zo de lijst voor zich ziet, vallen haar een aantal dingen op, zoals de stressmomenten die ze beleeft, voordat ze zelf naar haar werk gaat. Ze komt zelfs al tot een aantal belangrijke inzichten, die ze vanaf morgenochtend meteen gaat invoeren. Zo lijkt het haar een goed idee om de avond, voordat Marit, gaat slapen, de kleding voor de volgende dag al klaar te leggen. Verder is het ook geen gek idee, om de ontbijttafel alvast te dekken, voordat ze zelf naar bed gaat. Zo kan het gezin dan de volgende dag rustig met elkaar ontbijten, zodat ieder op een rustige manier van het ontbijt kan genieten.  Hannelore begint al zin te krijgen in het dekken van de ontbijttafel voor de volgende dag. Ze is benieuwd naar het resultaat en hoopt dat zij met deze inzichten, juf Margot, ook kan verrassen. (Wordt  vervolgd)

Hooggevoelige kinderen gedijen veel beter bij het hebben van een vaste structuur in hun leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten